Ahogy azt tegnap megígértük ma közzétesszük Antal Kálmán vízimentő beszámolóját a tegnapi esetről.

 

2010.05.30-án Sopron Tómalomfürdőn voltam szolgálatban. Délután egy óra tájban kezdtünk hozzá egy félig elsüllyedt vízibicikli partra csörlőzéséhez. Fürdővendég nem volt az esős időjárás miatt, ezért is fogtunk hozzá az eszköz víztelenítéséhez. A strand végét jelző bójáktól kb. 20 méterre lévő stégen egy horgász tartózkodott a családjával, s kiabálni kezdett, hogy 'Gyertek húzzuk ki a halat, gyertek már!' A stégen állt, s úgy ítéltem meg, hogy nincs különösebb veszélynek kitéve. A vele szemben lévő stégen (kb.50 méterre) két másik horgász rezzenéstelenül, ülve figyelte az eseményeket. Kisvártatva ismét kiabált (még mindig a stégen állva), hogy 'Gyertek, gyertek már!' Pár perc elteltével a vízbe ugrott (három helyen vannak fürdést tiltó táblák kihelyezve azon a partszakaszon, vízmélység 2 méter), a strand végét jelző bójáig elúszott, s abba kapaszkodva a következő fonémát alkalmazta: "Gyertek, gyertek B.....tok meg!" Ekkor a mentőcsónakhoz futottam, s megkezdtem a megközelítését (13:30). Ez idő alatt az általános fürdőmunkás a partról szemmel tartotta, s "Kapaszkodj a bójába!" felszólítással biztatta. Mielőtt odaértem volna, kértem a 'bajbajutottat', hogy lélegezzen nyugodtan, s elmondtam neki mit fogunk tenni. Felszólításomra a csónak végébe kapaszkodott, majd megkezdtem a stégre vontatását (bója-stég távolság, kb. 15 méter!). Féltávon közölte, hogy innen már ő kiúszik, amit én határozottan elutasítottam. Ennek ellenére a stégtől kb. 5 méterre elengedte a csónakot, s önerőből kimászott a vízből (13:37). Meglepett a frissessége, s megkérdeztem tőle, hogy mi volt a probléma? 'Beugrottam a vízbe a hal után, s úgy éreztem jobban tudok úszni, de kifáradtam' - válaszolta ő. Miközben felvettem az adatait, amit nem szívesen adott meg, folyamatos verbális szitokáradattal illette a Vízimentőket, s magát a mentést is, amit most inkább nem részleteznék. Tájékoztattam, hogy a Vízimentők központi számán panasszal élhet, majd visszaeveztem a strand területére.


                                                                                                             Antal Kálmán
                                                                                                           (Strandi Mentő)

Ahogy azt a fenti példa is mutatja a fürdőzők gyakran rosszul tudják megítélni fizikai állóképességüket. A Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata ezúton is felhívja mindenki figyelmét, hogy ha vízbe megy akkor csak olyan helyen tegye ahol azt tábla engedélyezi és próbálja meg teljesítőképességét helyesen megítélni!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vizimentok.blog.hu/api/trackback/id/tr232045104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása